divendres, 17 d’octubre del 2014

Procés de Creació del terreny en Revit 3D

Capella a Sant Gervasi

Creació de topografía en 3Dimensions


Primer de tot ens col·loquem en una vista perspectiva en CAD per començar a treballar en la tridimensionalitat.




Acte seguit comencem a pujar  cada corba de nivell 1metre per sobre de la anterior.


Quan ja tenim les linies de cota en les seves perspectives alçades, guardem l'archiu CAD i obrim un nou document REVIT.


Finalment, en el nostre nou document de REVIT,  ens coloquem a la pestanya de "Massing & Site" , i creem una topografia a partid de la nostra importació.

Plaça:



La plaça es creada a partir de les SPLines i polilinies. Però aquesta  té una inclinació ja que segueix el pendent del carrer, així que fent un forjat i clicant a l'opció de "Modify Sup. Elements" podem baixar i pujar els punts del paviment per adaptar-lo al nostre projecte de forma bastant precisa.





La rampa principal l'he executat important les SPLines del autocad i fent un forjat, acte despres usant el mateix sistema de "Modify Sup. Elements".



Vaig començar a fer les escales fent servir masses, perque em pensava que al tindre unes dimensions bastant irregulars, no ho podría aconseguir amb el sistema basic de "stairs", però investigant com funcionaven la creació d'escales per "Stair by sketch" vaig finalment poder colocar una escala predeterminada per Revit, encara que no n'hi ha ninguna que prefereixi.




El forjat de l'interior de la capella vaig començar-lo fent-ho en un Projecte nou, per no tacar el meu arxiu original de cada nivel de grades on hi he colocat un forjat.




El problema principal que he tingut ha estat el de fer els murs amb geometría extranya.
Realment els murs si que els podía fer tots, però al ser la coberta inclinada, no em deixava usar l'opció de "Atach to Top", així que tots els murs del meu projecte son Masses i modificades una per una i adaptades al sostre inclinat.



 El material de parquet de l'interior de la capella no surtia aliniat ja que la meva capella esta girada uns 45 graus, així que en el interior del menú de materials, he hagut de anar girant l'imatge de la meva textura per aconseguir la direccionalitat adequada. Creant un nou forjat amb característiques propies.


























































Les biguetes son masses amb material de formigó in situ, ja que no m'en vaig sortir usant Beam Selection.




















Vaig haver de repetir moltes coses, més de les que m'esperava, quan no vaig poder obrir l'arxiu. Em sortia un error i no hi vaig trobar solució.


El jardí de la planta principal es una simple "Toposurface" mitjançant "placing points". I els espais que em sobren els retallo amb el "Split Surface".


Molts dels forjats del projecte son inclinats.


Així que fent servir el métode de "Modify sub elements" modifico els punts i cantos d'un forjat, igual que amb la terrassa.



Començo a texturitzar el projecte, amb formigó i pedra principalment, i fusta per l'interior de la capella.






Col·loco el mobiliari interior de la capella, i els vitralls de la seva façana.






Les baranes de la terrassa no les he pogut adaptar a la pendent, una altra cosa que crec que s'hauria de millorar de Revit.

Una altre cosa es que les escales no arriben a la terrassa correctament, tenen una especie de error i no es veu la contrapetjada.


Resultat final





Familia paramètrica:

La familia que projecto es una curtain grid amb un patró.


 Amb linies de referencia creo uns punts on aniràn anclats uns arcs.


Afegeixo unes dimensions i els hi aplico un paràmetre on la dimensio gran=2xDimensio petita


Creo una forma a partir dels dos arcs creats.


Obro una nova Conceptual Mass i faig 3 plans de treball.


M'invento unes linies.


Els hi donc forma.


Em poso en vista de Grid i selecciono el numero de files i columnes.


Ja tinc una malla paramètrica amb els parametres de dimensions i angle.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada